fredag 21 september 2007

En liten uppdatering

Sedan jag sist skrev har det börjat hända saker. På den positiva sidan är att Klaffbron så smått har börjat bygga på huset igen. Trapphuset har delvis målats (om än oavsiktligt stänkmålat) och de värsta, mest iögonfallande sakerna har fixats till. Den enda lägenhet som som hantverkarna verkar jobbat på är den där byggledaren själv bor. I min lägenhet är det enda som hänt att ytterdörren målats på utsidan och att jag fått besök av ett par besiktningsmän för ett par veckor sedan. Besiktningsprotokollen som jag blivit lovad har jag fortfarande inte sett skymten av.

Här är bilder på trapphusmålningen och på min nymålade ytterdörr (det är tänkt att den ska vara svart). Snyggt.



Relaterade nyheter: Klaffbron har nyligen fällts på alla punkter i tingsrätten i en liknande konflikt med en annan bostadsrättsförening här i Uppsala. Det ger visst hopp om att det går att driva våra frågor rättsligt. Dessvärre betyder det även att Klaffbron troligtvis fått betydligt sämre ekonomi, och eftersom de tagit ut så mycket pengar ur föreningen ligger vi i ett risigt läge om de skulle gå i konkurs. Mer information om detta kommer så fort jag vet mer!

Till sist; jag pratade med ett par av byggarbetarna nere på gården i morse. De hade läst min blogg och gillade den!